Przejdź do menu Przejdź do treści

Studia magisterskie

 

Dla Kogo?

Jeśli czujesz, że nauczanie jest Twoją pasją i chcesz w przyszłości pracować w szkole, uczyć języka angielskiego na kursach językowych lub nawet w szkole brytyjskiej, wybierz studia na najlepszej uczelni pedagogicznej w kraju, posiadającej ponad 50- letnie tradycje w kształceniu nauczycieli na najwyższym poziomie.Jeśli już zdecydowałaś/łeś się na naszą uczelnię, wybierz specjalizację metodyczną na studiach magisterskich (SUM) na kierunku: filologia angielska.

 

Co nas wyróżnia?

 Wybierając specjalizację metodyczną oprócz formalnych kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela, pogłębisz swoją wiedzę na temat wyzwań czekających Cię w zawodzie nauczyciela, a w szczególności:

• Pogłębisz swoją wiedzę z zakresu nowych metod i narzędzi pracy z uczniem, w tym pracy metodą projektów
• Dowiesz się, dlaczego uczniowie różnią się między sobą i jak dostosować nauczanie do ich potrzeb.
• Nauczysz się umiejętnie korzystać z nowych technologii i wykorzystywać je w skutecznym nauczaniu języka, w tym również na platformie edukacyjnej
• W ramach pracy nad projektem magisterskim nauczysz się, jak być badaczem we własnej klasie i samodzielnie lub we współpracy z innymi ekspertami poszukiwać rozwiązań na nurtujące Cię problemy.

 

Co oferujemy w programie studiów?

 

Przykładowe kursy ujęte w programie studiów:

Strategie uczenia się języków obcych

Na tych zajęciach dowiesz się o strategiach uczenia się języków obcych. Omówimy czynniki wpływające na sukces w uczeniu się języka. Zajęcia polegają na dyskusji wcześniej przeczytanego/ obejrzanego materiału. Do wykonania będą także zadania projektowe.

Praca metodą zadaniową (TBL)

Tba

Specjalne potrzeby edukacyjne w dydaktyce języka obcego

Podczas praktyk nauczycielskich obserwujesz na pewno uczniów którzy mają problemy z uczeniem się języka angielskiego i zastanawiasz się jak im pomóc. Ten kurs pomoże Ci zrozumieć jakie trudność w uczeniu się języka napotykają uczniowie z dysleksją, ADHD i spektrum autyzmu; jakie metody i narzędzia dydaktyczne sprawdzają się w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; jak organizować pracę w klasie językowej w której są uczniowie o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych

Nowe technologie na lekcji języka obcego

Obecnie nowoczesne technologie wkroczyły do niemal każdej dziedziny naszego życia, wliczając również nauczanie języków obcych. Twoi przyszli uczniowie, a może również i ty, to pokolenie tak zwanych „cyfrowych tubylców” [ang. digital natives], czyli osób, które od najwcześniejszego dzieciństwa otoczone są przez najnowsze zdobycze technologiczne, takie jak komputery, laptopy czy smartfony ze swobodnym dostępem do Internetu i mnóstwem najróżniejszych aplikacji. Na tych zajęciach dowiesz się jak ciągłe obcowanie ze zdobyczami współczesnej myśli technologicznej wpłynęło na sposoby uczenia się i nauczania języka obcego. Pokażemy Ci również jak wykorzystać te najnowocześniejsze narzędzia w pracy z twoimi przyszłymi uczniami w różnym wieku i na różnym poziomie zaawansowania.

Dydaktyka języka obcego w trybie wymian wirtualnych

Tba

Narzędzia nowoczesnego nauczyciela

Tba

Dydaktyka języka angielskiego na wyższych etapach zaawansowania

Tba

Tutoring w nauczaniu zdalnym

Tba

Nowe tendencje w nauczaniu języków obcych

Tba

Edukacja językowa dorosłych

Tba

Dydaktyka języka angielskiego w środowisku wirtualnym

Tba

 

REKRUTACJA 

Szczegółowe informacje na temat rekrutacji są dostępne tutaj:
https://rekrutacja.up.krakow.pl/informator/

Aktualności

  • Wizyty gości z Hiszpanii i Mołdawii

    W Światowy Dzień Języka Angielskiego, przypadający 23 kwietnia, stud
  • Konferencja ELLRA

    W dniach 25-27 kwietnia, 2024 r. Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego Instytutu Filologii
  • Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem przeprowadzonym przez Panią Lorenzę Bacino z UNICollabora
  • Pokazowa lekcja Metody Helen Doron

    W dn. 12 marca 2024 r. na zaproszenie dr Werony Król-Gierat studentów III roku spec. nauczycielski