Przejdź do menu Przejdź do treści

Studia licencjackie

Studenci studiów licencjackich na Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym mają możliwość specjalizowania się w zakresie
dydaktyki języka angielskiego. Uczestniczą wówczas w seminarium dydaktycznym i piszą pracę dyplomową pod okiem specjalisty na tematy związane z nauczaniem.

 

Dlaczego warto wybrać specjalność nauczycielską? Przeczytaj tutaj

 

Seminarium dyplomowe z zakresu dydaktyki języka angielskiego

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania i obrony pracy dyplomowej z zakresu nauczania języka angielskiego.

Praca dyplomowa

Praca omawia wybrany przez studenta aspekt dydaktyki języka angielskiego, np. nauczanie określonej grupy wiekowej (dzieci, dorosłych), wybranej sprawności (np. czytania, pisania), środków i technik dydaktycznych (np. wykorzystania gier, piosenek itp.), radzenia sobie z problemami (np. utrzymanie dyscypliny w klasie, wprowadzenie dobrego klimatu, uczniowie z dysleksją itp.)

Przykładowy tematy:
Wykorzystanie tablicy interaktywnej w nauczaniu słownictwa w klasach 1-3.
Interkulturowe projekty edukacyjne na II etapie edukacyjnym ( tj. kl. 4-8)
Rozwijanie sprawności pisania na poziomie zaawansowanym.

Praca ma charakter teoretyczno-praktyczny. Zasadniczo składa się z 3-ech rozdziałów.
Pierwszy omawia aspekty teoretyczne z zakresu przyswajania języków obcych związane z tematem i opiera się o dostępną literaturę.
Rozdział drugi omawia pedagogiczne aspekty tematu, tj. najczęściej wykorzystywane techniki, występujące problemy, sposoby oceniania, rola nauczyciela i ucznia.
Rozdział trzeci stanowi przegląd praktycznych technik nauczania oraz ocena ich przydatności, przewidywanych problemów itp.

Celem pracy jest wykształcenie umiejętności wyszukiwania materiałów dydaktycznych, ich oceny i dostosowania do potrzeb danej grupy. Może zawierać autorskie plany lekcji i w przypadku ich przeprowadzenia, krytyczne omówienie.

Aktualności

  • Wizyty gości z Hiszpanii i Mołdawii

    W Światowy Dzień Języka Angielskiego, przypadający 23 kwietnia, stud
  • Konferencja ELLRA

    W dniach 25-27 kwietnia, 2024 r. Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego Instytutu Filologii
  • Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem przeprowadzonym przez Panią Lorenzę Bacino z UNICollabora
  • Pokazowa lekcja Metody Helen Doron

    W dn. 12 marca 2024 r. na zaproszenie dr Werony Król-Gierat studentów III roku spec. nauczycielski